3.3 C
Europe
Wednesday, February 21, 2024

Mellisa Skerrit extends gratitude for successfully conducting Amnesia Carnival Dominica

Roseau, Dominica: Melissa Skerrit, the Parliamentary Representative extended...

Munich Security Conference Highlights Urgent Need for Western Action Amidst Ukrainian Conflict

Key discussions at the MSC emphasized two crucial factors that could potentially alter the trajectory of the war: the expansion of the defense industry and the upcoming U.S. presidential elections

Russia Asserts Control Over Avdiivka Coke Plant, advances to Zaporizhzhia, Kharkiv and Donetsk

The fall of Avdiivka marks Russia's most significant victory since the capture of Bakhmut in May 2023, underscoring the advancing presence of Russian forces in the region

SBU collects proof on organizers of ‘Tavria’ in Kherson

WorldRussiaSBU collects proof on organizers of 'Tavria' in Kherson

The Security Service has collected evidence on the organizers of the pro-Kremlin television and radio company “Tavria”, which is operating in the temporarily occupied part of the Kherson region.

It was established that the well-known Kremlin political technologist Oleksandr Malkevich was involved in the launch of the enemy “media project”.

Advertisement

Since 2018, he has been a member of the inner circle of Yevhen Prigozhin, head of the Russian private military company “Wagner”.

It was under his coordination that Malkevich created media projects in various countries of the world for the distribution of pro-Kremlin content.

After the start of the full-scale invasion, he launched the so-called “Tavriya TRC” in occupied Kherson on the basis of the captured premises of Public Television.

In this, Malkevich received full assistance from the local Gauleiter Saldo and his subordinate – the “Minister of Information Policy of Kherson Region”, collaborator Brykov.

“Tavria” was used as a regional mouthpiece of the Kremlin to spread fake news about the situation at the front, the situation in Ukraine, and also to support the pseudo-referendum on the “joining” of the Kherson region to the Russian Federation.

Its leader was Ismail Abdulayev, a propagandist of the terrorist organization “DNR” and former head of the pro-Kremlin TV channel “Oplot” in temporarily occupied Donetsk. Several more of his like-minded people joined the “staff”.

Advertisement

During the liberation of Kherson, the staff of the “media center”, grabbing the equipment, fled with the occupiers to the left bank of the Dnieper.

On the basis of the collected evidence, the investigators of the Security Service informed Malkevich, Abdulayev and six more of his subordinates about the suspicion under Part 6 of Art. 111-1 of the Criminal Code of Ukraine (collaborative activity).

Currently, the accused are hiding from justice in the temporarily occupied part of southern Ukraine. Comprehensive measures are underway to bring them to justice for crimes against our state. The perpetrators face up to 12 years in prison.

The investigation was conducted under the procedural guidance of the Prosecutor General’s Office.

Check out our other content

Check out other tags:

Most Popular Articles